Isnin, 24 Ogos 2009

MESYUARAT PERWAKILAN PUTERI 2009


MESYUARAT PERWAKILAN PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN PUCHONG 2009
TARIKH
15HB. OGOS 2009 (SABTU)
BERTEMPAT
IOI PALM GARDEN RESORT PUTRAJAYA
DIRASMIKAN OLEH
YB.DATO'DR.HAJI MOHAMAD SATIM BIN DIMAN
KETUA UMNO BAHAGIAN PUCHONG/ADUN.SELANGOR N.29 SERI SERDANG


Perutusan Ketua UMNO Bahagian Puchong.

Bersyukur kita ke hadrat Allah S.W.T kerana dengan kurniaan rahmat darinya kita berpeluang sekali lagi berhimpun untuk menunaikan agenda yang termaktub dalam perlembagaan UMNO iaitu Mesyuarat Pergerakan Puteri UMNO Puchong kali ke 6 tahun 2009.

Pada kesempatan ini, saya juga ingin mengucapkan tahniah dan syabas kepada semua Puteri cawangan yang telah berjaya melaksana kan tanggung jawab mengadakan Persidangan Tahunan Cawangan dengan lancar. Pergerakan Puteri UMNO Bahagian perlu mengambil inisiatif untuk meningkat kan keahlian dan jumlah Puteri Cawangan yang boleh bersidang supaya lebih ramai lagi ahli-ahli Puteri dapat bersama-sama didalam Mesyuarat Perwakilan yang akan datang.

Ini kerana dalam perhimpunan beginilah kita dapat menyampai kan mesej, penerangan serta maklumat penting berkaitan perkembangan terkini parti keramat ini kepada ahli-ahli Puteri UMNO. Berbekalkan pengetahuan yang disalurkan, Puteri UMNO akan lebih peka dan tidak akan kabur bila berhadapan dengan isu-isu berkaitan parti atau pun pentadbiran semasa.

Sidang perwakilan yang saya hormati.......maklumat terkini yang kita dapat ialah berkenaan dengan gerakan pendaftaran pemilih yang telah dilakukan oleh Pihak parti lawan kita. Pada masa ini peratusan pengundi Melayu telah jatuh lebih kurang 48% dan pada saya ini satu petanda yang tidak baik. Kita ahli-ahli UMNO asyik dengan politicking kita dalam Bahagian tetapi kita lupa untuk mendaftar pemilih yang baru atau pindah kan mereka-mereka yang bermastautin di sini tetapi tidak mengundi di sini.

Sekiranya peratusan pengundi Melayu tidak mencapai 50% ke atas, janganlah kita berharap untuk mendapat tempat di DUN kita ini walau pun daripada parti pembangkang. Oleh itu saya menyeru semua ahli UMNO agar bangkit dan bergerak cergas mendaftar pemilih baru demi Agama Bangsa dan Tanah Air yang di cintai

Sidang perwakilan..... jangan sampai bumi yang di cintai ini, hak orang Melayu jatuh ke tangan orang lain dan kita menjadi pengemis di tanah air kita sendiri dan sumpah anak cucu kita nanti.

BERSATU BERSETIA BERKHIDMAT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan