Isnin, 24 Ogos 2009


MESYUARAT PERWAKILAN PERGERAKAN PUTERI UMNO BAHAGIAN PUCHONG 2009
TARIKH
15HB. OGOS 2009 (SABTU)
BERTEMPAT
IOI PALM GARDEN RESORT PUTRAJAYA
DIRASMIKAN OLEH
YB.DATO'DR.HAJI MOHAMAD SATIM BIN DIMAN
KETUA UMNO BAHAGIAN PUCHONG/ADUN.SELANGOR N.29 SERI SERDANG

Kata-Kata Aluan
Ketua Pergerakan Puteri
UMNO Bahagian Puchong Selangor D.Ehsan

Alhamdullilah, dengan izin Allah S.W.T dan limpah kurnia darinya saya berpeluang untuk menitip sepatah dua kata dalam ruangan ini sempena Mesyuarat Perwakilan Puteri UMNO Bahagian Puchong kali ke 6 tahun 2009. Tahniah dan syabas saya ucapkan kepada semua Pergerakan Puteri UMNO Cawangan-Cawangan pada tahun 2008/2009. Setinggi-tinggi penghargaan daripada saya kepada saudari-saudari yang dipilih sebagai Perwakilan kerana anda semua merupakan wakil yang diamanahkan bagi bersama-sama berkongsi idea, pandangan dan harapan akar umbi bagi meneruskan perjuangan kita terhadap parti keramat yang kita cintai.

Setahun telah berlalu selepas PRU 12, dan telah 8 bulan saya menerajui kepimpinan Puteri UMNO Bahagian Puchong, saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan ribuan terima kasih di atas sokongan dan kerjasama yang diberikan oleh Ahli Jawatan kuasa dan seluruh ahli Puteri UMNO dalam menjayakan program-program yang diadakan. Saya percaya fenomena selepas PRU12 ini telah banyak mengajar dan mematangkan lagi setiap ahli Puteri UMNO.

Saya ingin menyeru kepada semua ahli Puteri supaya bersabar dalam menghadapi segala rintangan dan cabaran dibawah suasana pemerintahan pembangkang. Tangani lah setiap inci kemelut yang mendatang dengan bijak, jangan mudah melatah. Lengkapkan jentera sayap termuda ini dengan semangat dan kekuatan mental serta tanamkan dalam hati setiap ahli Puteri agar tetap berdiri di belakang satu-satunya parti keramat yang memertabatkan kepentingan politik orang Melayu yang menjunjung islam sebagai agamanya.

Dalam tempoh yang ada menjelang pilihan raya umum ke 13 ini, marilah kita tingkatkan azam dan kuatkan semangat untuk berkerja keras kearah matlamat untuk menguatkan sokongan kepada UMNO dan Barisan Nasional. Di bahu kita lah yang akan menentukan masa depan anak bangsa dan UMNO sendiri sama ada akan terus mencipta dan melakarkan sejarah atau pun menjadi sebahagian dari lipatan sejarah Malaysia.

Harapan saya semoga kepimpinan baru yang dipilih ini sedia berkerja lebih keras bersama
sama saya untuk meneruskan kesinambongan perjuangan yang kian getir ini serta dapat memacu hala tuju Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Puchong ke tahap yang lebih tinggi.

Siti Nozilah Sakimin
Ketua Pergerakan Puteri
UMNO Bahagian Puchong

Tiada ulasan:

Catat Ulasan